Mina djur ♥

Alla som har ett djur vet hur mycket man älskar de. Själv har jag tre kaniner, två marsvin & en liten hamster. Jag har nästan alltid haft djur & jag vet inte hur jag skulle klara mig utan dem. Det är helt sjukt egentligen hur mycket kärlek ett djur kan ge. Det ända dem gör är ju att finnas där. Jag bott hos min pappa nu i över en månad eller nått & eftersom jag har alla djuren hos mamma förutom en kanin, så har jag inte träffat dem så mycket nu. Det är helt sjukt hur mycket jag saknar dem!
Jag tänkte presentera alla mina djur i det här inlägget, även en som har dött..
 
SOTIS:Sotis fick vi av min Pappas gamla arbetskompis. Vi fick han när han var två år & han hade bott i en familj med två småungar. Ni kan ju själva gissa hur han var när vi fick han.. Han var helt skygg! Det tog lång tid innan han började lita på oss. Men nu litar han på oss men han kommer ju aldrig bli en gose kanin om man säger så. Han är sån som man  både älskar & hatar ;)
 
OLIVER:(de vita marsvinet) Oliver är nog de underbaraste marsvinet i hela världen! Oliver pratar alltid & då menar jag ALLTID! Han älskar mat och om man kollar ner i buren så ser man han alltid äta på någonting. Annars så vilar han. Oliver är 5 år och han är nog den jag gillar mest av djuren faktiskt. Han är så personlig :)
 
THEODOR: (de mörkbruna marsvinet) Theodor är bara 1 år gammal så han är bara en liten skit. Han är en av de nyaste av våra djur. Han är en liten blyg kille och han pratar inte i onödan. Hans ögon är såå söta och dem glittrar som 1000 stjärnor.
 
TINDRA: Tindra är 1år gammal och vi köpte henne samtidigt som vi köpte Theodor. Tindra är jätte gosig och hon blir överlycklig när man kommer ut till henne. Hon springer fram och tillbaka i sin bur och ''leker'' lite med en. Om man inte tar upp henne så ser hon jätte ledsen ut och ställer sig på gallret.
 
MALTE: Malte fick vi av en djuraffär eftersom han hade varit där för länge & dem viste att vi hade många djur så dem gav han till oss. Jag tror inte ens Malte är 1år men snart. Malte är en väldigt liten kanin & han är riktigt nyfiken & gullig. Han brukar få små ''energi ryck'' alltså han hoppar till eller springer från ett ställe till ett annat sjuuuukt snabbt! hahah, han är så söt när han gör så. Det roliga är att efteråt så ser han helt förvånad ut!

 
TEXMEX: Jag hittar tyvär ingen bil på Texmex på min dator. Vi köpte han samtidigt som vi köpte Theodor & Tindra. Han är alltså också 1år. Jag tycker själv inte att hamstrar är det roligaste djuret direkt. Men det var min mamma och syster som ville ha det. Men Texmex är en jätte gullig liten hamster och han tittar alltid fram ifrån sitt hus när han får mat. Ungefär 70% av gånger man kollar ner i hans lilla bur så är han framme, vaken. Han går emot att hamstrar är nattdjur, hahah!
 
 
SVANTE:(död) Han dog i vintras detta året. Svante var den speciellaste kaninen på denna jord! Han var som en hund. Han sprang lös där hemma. Alltså han hoppade ut och in ifrån hans bur när han ville. När man låg i soffan & kollade på tv brukade han alltid hoppa upp & lägga sig bredvid en, såå söt! Han gick alltid lös i vår trädgård också, fast vi hade han såklart under uppsikt! Han sprang alltid efter en vart man än gick. Han älskade att hoppa, han hoppade upp till ca. 1m. Fast när han hoppade 1m så hoppade han inte ett hinder. Han hoppade över en sak som vi hade satt så att han & marsvinen som var ute på varandan skulle rymma, hahah. Svante var och kommer alltid att vara min lilla favorit! ♥
 
 
 





Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback